![]() XHost |
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink |
LUCRARI DIPLOMA
|
CONTACT
|
LINK-uri
|
|
2. TEORII ALE ADEVĂRULUI
3. ASPECTE PSIHOPEDAGOGICE ALE CONDUITEI
PROFESORULUI
4. RAŢIONALITATE ŞI
INTUIŢIE ÎN CUNOAŞTERE
5. Memora
autobiografica
6. Caracteristicile
psihosociale ale muncii şi starea de sănătate subiectivă
7. PARTICULARITATI ALE
STRUCTURII APTITUDINILOR MUZICALE LA ELEVII DIN SCOALA DE MUZICA ( PREADOLSCENTA-CICLUL V-VIII )
9. ABUZUL
DE PUTERE IN FAMILIE - VIOLENTA DOMESTICA SI
MALTRATAREA COPILULUI
11. PSIHOLOGIA
DEFICIENŢILOR DE AUZ
12. DEPRESIA – UN
FACTOR DEMORALIZATOR A COPILULUI INSTITUŢIONALIZAT ÎN ŞCOALĂ
Cuprins:
Argument ............................................................................................................................... 1
Capitolul I. Teorii ale personalităţii
1. Modele de analiză a personalităţii
1.1. Modelul psihanalitic ……………………………………………………………….….. 3
1.2. Modelul trăsăturilor …………………………………………………………………….5
1.3. Modelul factorial: R. B. Cattell; H. J. Eysenck; Modelul Big Five ……………………6
1.4. Modelul social ………………………………………………………………………. 8
2. Descrierea şi explicarea personalităţii de pe poziţii teoretice diferite
2.1. Temperamentul
2.1.1. Tipologia lui Hipocrate ………………………………………………………… 9
2.1.2. Tipologia lui Pavlov ……….………………………………………………….. 10
2.1.3. Tipologia lui Yung ……………………………………………………………. 11
2.1.4. Tipologia lui Eysenck …………………………………………………………. 12
2.1.5. Tipologia şcolii franco-olandeză
2.2. Aptitudinile
...................................................................................................................
13
2.2.1. Teoria genetică …………………………………………………………………14
2.2.2. Teoria psihometrică …………………………………………………………….15
2.3. Caracterul
2.3.1. Analiza structurală a caracterului ………………………………………………16
2.4. Interesele
2.4.1. Categorii de interese şi rolul lor ………………………………………...……...17
2.4.2. Natura, geneza şi evoluţia intereselor cognitive …………………………….….18
2.4.3. Interrelaţia dintre interese cognitive şi procesul de învăţământ .…………….…19
2.4.4. Rolul expectanţelor în dezvoltarea personalităţii ………………………………21
Capitolul II. Modele
explicativ-interpretative privind orientarea vocaţională
1. Alegerea vocaţiei în concepţia Anei Roe ……………………………………………...….22
1.1. Primul nivel al teoriei – „energia psihică” ……………………………………………23
1.2. Al doilea nivel al teoriei – experienţa de viaţă din copilărie ………………………….24
2. Perioade şi stadii în alegerea vocaţională după Ginzberg, Ginsburg, Axelrad şi Helma
2.1. Perioada fanteziei
2.2. Perioada tentativelor/tatonărilor …..……………………………………………….….25
2.3. Perioada realistă ………………………………………………………………………26
3. Modelul lui Donald
Super al conceptului despre sine în comportamentul vocaţional
……27
4. Personalitate între corespondenţă
şi necorespondenţă vocaţională
4.1. Corespondenţa vocaţională
4.1.1. Rolul vocaţiei în dinamica vocaţională ………………………………………...29
4.1.2. Dubla mişcare de ajustare a
individului la societate şi a societăţii la individ ….31
4.2. Necorespondenţa vocaţională
4.2.1. Corespondenţă asupra
necorespondenţei vocaţionale ………………………….32
4.2.2. Eşecul de adaptare
……………………………………………………………...33
4.2.3. Frustraţie vocaţională
……………………………………………………….….34
4.2.4. Insucces şcolar şi profesional
……………………………………………….….36
Capitolul III. Personalitatea
ca factor predictiv în orientarea profesională
1. Opţiunea profesională şi factorii
ce o influenţează ……………………………………….36
2. Concepte relevante ale stilului
cognitiv
2.1. Teoria stilului
cognitiv ………………………………………………………………..39
2.2. Stilul preferat şi stilul impus …………………………………………………………41
2.3. Paradigme
2.4. Vocaţie şi stil cognitiv ………………………………………………………………...42
3. Analiza comparativă: constatări şi
evaluări ………………………………………………45
Capitolul IV. Demers investigativ
4.1. Obiectul cercetării …………………………………………………………………….48
4.2. Obiectivul cercetării ……………………………………………………………….….50
4.3. Ipotezele cercetării
4.4. Operaţionalizarea conceptelor ………………………………………………………...51
4.5. Eşantion. Lotul de subiecţi ……………………………………………………………53
4.6. Metodologie. Descrierea instrumentelor ……………………………………………...55
5.2. Analiza şi interpretarea datelor relevante ale cercetării ………………………………68
Concluzii .………………………………………………………………………………..104
Anexe (instrumente folosite, tabele cu date statistice în detaliu)
2. TEORII ALE ADEVĂRULUI
Cuprins:
3. ASPECTE PSIHOPEDAGOGICE ALE CONDUITEI PROFESORULUI
Argument
CAPITOLUL
I............................................................................................................................ 7
I.1. Delimitări conceptuale (conduita, atitudinea, tactul, aptitudinea)................................................ 7
I.2. Aptitudinea pedagogică – dimensiune
esenţială a personalităţii didactice................................. 13
I.3.3 Importanţa şi consecinţele
psihopedagogice ale tactului şi ale lipsei de tact pedagogic........... 27
PERCEPTIA SI EVALUAREA CONDUITELOR PEDAGOGICE SI A
CONDUITELOR NEPEDAGOGICE 29
II.2.2. Lipsa de tact pedagogic în accepţia profesorilor........................................................... 35
Bibliografie................................................................................................................................. 18
Anexe…………………………………………………………………………
4. RAŢIONALITATE ŞI
INTUIŢIE ÎN CUNOAŞTERE
Cuprins
I
Raţionalitate şi intuiţie. Delimitări conceptuale
2.1. Intuiţionismul antic-intelectul
activ la Aristotel
2.2. Intuiţionismul modern-concepţia
clară şi distinctă a unui lucru la Descartes
2.3 J. Locke – intuiţia şi
certitudinea cunoaşterii
2.4 Intuiţia ca “imediatitate” a
înţelegerii. A.J. Bahm
2.6 Intuiţia trăiristă. H. Bergson
I.3. Raţionalitatea ca deducţie riguroasă
3.2. Mathesis Universalis – modelul
oricărei ştiinţe
3.3. Inutilitatea silogismului - J.
Locke
3.4. Inferenţa ca act al intuirii.
Archie Bahm
II. Dezbateri
privind rolul intuiţiei în cunoaşterea ştiinţifică
II.1. Modelul empirist – logic al raţionalităţii ştiinţei
II.2. Problema întemeierii cunoaşterii
II.3. Cunoaşterea prin experienţă nemijlocită şi cunoaşterea prin descriere
II.4. Perspective în epistemologia matematicii “pure” – logicism, formalism, intuiţionism. 79
II.5. Intuiţia geometrică la F. Gonseth
II.6. Cunoaşterea ca proces între intuitiv şi teoretic. J.Piaget. Epistemologia genetică
III.
Complementaritatea raţionalitate – intuiţie în cunoaştere
III.1. Puterea şi limitele intuiţiei
III.2. Puterea şi limitele deducţiei
5. Memoria
autobiografica
CAP.I. SISTEMUL MNEZIC..................................................................................................... 6
1.1. DEFINIREA ŞI STRUCTURA SISTEMULUI MNEZIC 6
1.2. STRUCTURA SISTEMULUI MNEZIC 7
1.2.1. Memoriile senzoriale (MS) 9
1.2.2. Memoria de scurta durată (MSD) 11
1.2.3. Memoria de lunga durată (MLD) 12
CAP.II. MEMORIA AUTOBIOGRAFICă................................................................................ 22
2.1. Delimitari conceptuale 22
2.2. ÎNCEPUTURILE ABORDARILOR PSIHOLOGICE ALE MEMORIEI AUTOBIOGRAFICE 24
2.2.1. Amintiri de tip traumatic 25
2.2.2. Concepte asociate amintirilor traumatice 26
2.2.3. Concepţia psihanalitică asupra traumelor 28
2.2.4. Memoria compatibilă cu starea psihică 32
2.2.5. Recuperarea tardivă a amintirilor traumatice 33
CAP.III. CONCEPTE REFERITOARE LA SINE............. Eroare! Marcaj în document
nedefinit.4
3.1. Precizari terminologice Eroare! Marcaj în document nedefinit.4
3.2. Structura Eu-lui social Eroare! Marcaj în document nedefinit.6
3.2.1. Componenta cognitivă Eroare!
Marcaj în document nedefinit.6
3.2.1.1. Concepţia de sine şi imaginea de sine Eroare!
Marcaj în document nedefinit.7
3.2.1.2. Surse ale formării concepţiei de sine Eroare!
Marcaj în document nedefinit.8
3.2.1.3. Rolul memoriei autobiografice în formarea
concepţiei de sine Eroare! Marcaj în document nedefinit.9
2.1.2.4. Schemele de sine 40
3.2. Componenta afectivă a Eului social – stima de
sine 41
3.2.1. Componentele stimei de sine 41
3.2.2. Efectele stimei de sine 42
3.2.3. Componenta comportamentală a Eului social .
Autoprezentarea 43
3.2.3.1 Scopurile autoprezentării Eroare! Marcaj în document nedefinit.4
3.3. Rolul datelor autobiografice în formarea sinelui Eroare!
Marcaj în document nedefinit.5
3.4. Autoobservarea şi autoevaluarea în formarea
sinelui Eroare!
Marcaj în document nedefinit.6
3.5. Credinţele despre sine şi memoria autobiografică Eroare!
Marcaj în document nedefinit.7
6. Caracteristicile
psihosociale ale muncii şi starea de sănătate subiectivă
Cuprins
1.1. Introducere
1.2. Starea de sanatate subiectiva
1.3. Stresul ocupaţional
1.3.1. Modelul solicitările/controlul muncii
1.3.2 Modelul discrepanţei eforturi/recompense (ERI)
2.1. Planul cercetării
2.1.1. Obiective
2.1.2. Ipoteze
2.2. Subiecţi
2.3. Procedură
2.3.1. Starea de sănătate subiectivă
2.3.2. Factori psihosocali la locul de muncă
2.3.3.
Cotare
2.4. Rezultate
2.5. Discuţii şi concluzii
Bibliografie
Anexa A
7. PARTICULARITATI ALE
STRUCTURII APTITUDINILOR MUZICALE LA ELEVII DIN SCOALA DE MUZICA ( PREADOLSCENTA-CICLUL V-VIII )
CUPRINS
I. A. IMPORTANTA STUDIERII APTITUDINILOR
B. SPECIFICUL PSIHOLOGIC AL APTITUDINILOR
1. DEFINIREA SI CARACTERIZAREA APTITUDINILOR
2. FUNDAMENTUL APTITUDINILOR
3. STRUCTURA APTITUDINILOR
4. FORMAREA ,DEZVOLTAREA SI INTREPATRUNDEREA
APTITUDINILOR CU ALTE COMPONENTE ALE VIETII
PSIHICE
5. CLASIFICAREA APTITUDINILOR
1. CARACTERIZAREA APTITUDINILOR MUZUCALE
2.
COMPONENTE ,PARTICULARITATI SI INDICII AI STRUCTURII APTITUDINILOR
MUZICALE
3.
APTITUDINILE
MUZICALE DE LA NASTERE LA PREADOLESCENTA
III. METODOLOGIA CERCETARII
1. IPOTEZA SI OBIECTIVELE CERCETARII
2. ORGANIZAREA CERCETARII SI METODE UTILIZATE
IV. PREZENTAREA SI INTERPRETAREA REZULTATELOR
V. CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE
Introducere........................................................................................................................pag. 4
Capitolul 1
Gândirea – proces cognitiv implicat în rezolvarea problemelor..................pag. 7
1.1. Definirea, caracterizarea şi operaţiile gândirii..............................................pag. 7
1.2. Trăsături specifice ale gândirii elevilor de vârstă şcolară mică....................pag. 11
1.3. Rolul gândirii în asimilarea cunoştinţelor....................................................pag. 13
1.4. Semnificaţia psihologică a contactului şcolarului mic cu noţiuni
de matematică ..............................................................................................pag. 19
Capitolul 2
Implicarea gândirii în activitatea de rezolvare a problemelor....................pag. 22
2.1. Noţiunea de problemă şi rezolvarea ei ........................................................pag. 22
2.2. Aspectele operatorii ale gândirii angajate în rezolvarea problemelor..........pag. 29
Capitolul 3
Cultivarea gândirii prin rezolvarea problemelor.........................................pag. 33
3.1. Formarea capacităţilor necesare în activitatea de rezolvare a
problemelor .................................................................................................pag. 33
3.2. Căi şi modalităţi de rezolvare a problemelor..............................................pag. 39
Capitolul 4
Studiu experimental în sprijinul dezvoltării flexibilităţii gândirii
elevilor...............................................................................................................pag. 60
4.1. Caracterizarea elevilor clasei supuse experimentului.................................pag. 60
4.2. Prezentarea metodologiei de lucru..............................................................pag. 62
4.3. Interpretarea rezultatelor obţinute...............................................................pag. 79
Concluzii..........................................................................................................................pag. 83
Bibliografie.......................................................................................................................pag. 85
9. ABUZUL
DE PUTERE IN FAMILIE - VIOLENTA DOMESTICA SI
MALTRATAREA COPILULUI
CUPRINS
I. 1. CALITATEA VIETII FAMILIALE
Modele explicative ale conduitei
agresive
Victimizarea femeii
I. 3. MITURI SI REALITATI DESPRE VIOLENTA DOMESTICA
I. 4. CAUZE SI EFECTE ALE
VIOLENTEI DOMESTICE
I. 6. ELEMENTE DE TERAPIE SI INTERVENTIE IN VIOLENTA
DOMESTICA
Psihoterapia de sustinere
Modelul Duluth
I. 7. RELATIA DINTRE VIOLENTA DOMESTICA SI ABUZUL ASUPRA COPILULUI
ABUZUL SI
NEGLIJAREA COPILULUI
Categorii de copii diferentiati dupa
gravitatea efectelor abuzului
Aprecierea gravitatii faptelor
Factori de risc in privinta abuzului
sexual
Aspecte legate de tipurile de reactiile
la stres
Interventia
in abordarea abuzului sexual la copil
II. 5. PROFILUL PSIHOLOGIC AL COPILULUI ABUZAT
II. 6. COPILUL SI PARINTII IN SITUATIA DE MALTRATARE
Copilul - Reactii organice la
maltratare
- Modalitati de a face fata
maltratarii
Parintii - Factori de stres in
copilaria parintilor
- Dimensiunile personalitatii
II. 7. TEORII PRIVIND ABUZUL SI NEGLIJAREA
Conceptia medicala
Teoria transmiterii multigenerationale
a abuzului
Teoria atasamentului
Conceptia socio – biologica
Conceptii de factura
sociologica
11. PSIHOLOGIA
DEFICIENŢILOR DE AUZ
CUPRINS
COMPACTUL DEFICITULUI AUDITIV ASUPRA STRUCTURĂRII FUNCŢIILOR SENZORIAL PERCEPTIVE...................................... 7
Capitolul 2
IMPACTUL DEFICITULUI AUDITIV ASUPRA MEMORIEI..... 22
Capitolul 3
RELAŢIA DINTRE DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ŞI
GÂNDIRE..........................................................................................38
Capitolul
4
INTELIGIBILITATEA
VORBIRII LA PERSOANELE CU
DEFICIENŢE
DE AUZ.....................................................................47
L
Capitolul 5 "PERCEPEREA VORBIRII PE CALE
VIZUALĂ.............................58
,
Capitolul 6 NOI MEDE LINGVISTICE IMPLICATE ÎN COMUNICARE.......71
Capitolul
7
LIMBAJUL
INTERIOR ŞI SISTEMELE DE SPRIJIN ALE
VORBIRII...........................................................................................82
Capitolul 8
UTILIZAREA METODELOR: A.K.A., F.S., S.E. CA SUPORTURI
ALE VORBIRII..................................................................................90
': Capitolul 9 LIMBAJUL DACTIL........................................................................98
Capitolul 10
1 LIMBA SEMNELOR.......................................................................106
Capitolul 11
SPECIFICUL
DIFICULTĂŢILOR DE ÎNVĂŢARE ÎN CONTEXTUL
SURDITĂŢII.......................'.............................'................................119
Capitolul
12
FORMAREA
ŞI DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ÎN CONTEXTUL
SURDITĂŢII.....................................................................................134
Capitolul
13
DEZVOLTAREA
VOCABULARULUI. DEZVOLTAREA LATURII
FONOLOGICE.................................................................................149
Capitolul
14
DEZVOLTAREA
LATURII SEMANTICE, PRAGMATICE, A
SINTAXEI
ŞI MORFOSINTAXEI.................................................. 159
Capitolul
15
ABILITĂŢILE
INSTRUMENTALE ALE COPIILOR CU
DEFICIENŢE
DE AUZ.................................................................... 172
Capitolul
16
FUNDAMENTELE ACUSTICE ALE RECEPTĂRII AUDITIVE. 186
Capitolul 17
PERCEPŢIA VORBIRII..................................................................199
ANALIZA ACUSTICĂ A ELEMENTELOR SEGMENTALE ŞI SUPRASEGMENTALE ALE VORBIRII.......................................214
Capitolul 19
ETIOLOGIA ŞI TAXONOMIA TULBURĂRILOR AUDITIVE...237
Capitolul 20
EXAMINAREA PSIHOLOGICĂ Şf ORTOFONICA A COPILULUI
DEFICIENT
AUDITIV.....................................................................257
Capitolul
21 • ■
MODALITĂŢI
COMPUTERIZATE DE INVESTIGARE A
FUNCŢIEI
AUDITIVE....................................................................269
Bibliografie....................................................................................„.277
12. DEPRESIA – UN
FACTOR DEMORALIZATOR A COPILULUI INSTITUŢIONALIZAT ÎN ŞCOALĂ
Cuprins:
Argument; introducere....................................................................................................... 3
Cap. I. EDUCAŢIA ŞCOLARĂ.......................................................................................... 5
I.1. Educaţia şcolară.......................................................................................................... 5
I.2. Relaţia profesor elev.................................................................................................... 8
Cap.
II. CUNOAŞTEREA PERSONALITĂŢII................................................................. 11
II.1. Metode şi tehnici de
cunoaştere a personalităţii elevului............................................. 11
II.1.1. Rolul educaţiei în dezvoltarea personalităţii......................................................... 18
II.1.2. Ereditatea......................................................................................................... 19
II.1.3. Mediul.............................................................................................................. 21
II.1.4. Educaţia........................................................................................................... 22
II.2. Educarea în vederea alegerii studiilor........................................................................ 23
II.3. Metode şi mijloace de
informare şcolară................................................................... 25
Cap.
III. DEPRESIA ÎN COPILĂRIE ŞI ADOLESCENŢĂ.............................................. 29
Cap.
IV. DEPRESIA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT........................................... 35
Cap.
V. CARENŢA AFECTIVĂ LA COPILUL ABANDONAT (INSTITUŢIONALIZAT) 38
V.1. Depresia ca efect al
instituţionalizării......................................................................... 38
V.II. Planul cercetării....................................................................................................... 38
V.III. Concluzie............................................................................................................... 40
Cap.
VI. REPREZENTAREA SOCIALĂ A COPILULUI ABANDONAT (INSTITUŢIONALIZAT) 41
VI.1. Plan de cercetare.................................................................................................... 41
VI.2. Prezentarea cercetării............................................................................................. 42
VI.3. Concluzie. Propuneri de
intervenţie......................................................................... 49
VII.
ANEXE....................................................................................................................... 50
Anexa I – Test de depresiune
(depresie).......................................................................... 50
Anexa II – Rs – „Copil abandonat”.................................................................................. 54
ANEXA III – GRAFICE................................................................................................ 57
ANEXA IV........................................................................................................................ 63
Bibliografie.......................................................................................................................... 69