BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink

LUCRARI DIPLOMA

CONTACT

LINK-uri

 

 

1. TOPONOMIA COMUNEI DOBÂRCENI, JUDEȚUL BOTOȘANI (SATELE BIVOLARI BRĂTENI, CIȘMĂNEȘTI, DOBÂRCENI ȘI MURGUȚA)

2. PVBLIVS OVIDIVS NASO - Arta traducerilor din Tristia și Epistulae ex Ponto

3. Fenomenul fonetic al alternanțelor

4 Le Maschere della Commedia dell’Arte

5. Mateiu I. Caragiale, Craii de curtea –veche sau o nostalgie a departelui

6. Advertising and Society

7 RELAȚIA LEXIC COMUN – LEXIC SPECIALIZAT  (cu aplicație la domeniul medical)

8 Poezia naturii și a iubirii – Mihai Eminescu

9. Studierea limbajului figurativ la Tudor Arghezi

10. Romania dupa comunism

11 Romanul românesc inspirat de primul război mondial

 

 

 

1. TOPONOMIA COMUNEI DOBÂRCENI, JUDEȚUL BOTOȘANI (SATELE BIVOLARI BRĂTENI, CIȘMĂNEȘTI, DOBÂRCENI ȘI MURGUȚA)

 

INTRODUCERE................................................................................................... 3

I.1. Cadrul fizico-geografic............................................................................... 3

I.1.1. Așezare și limite.................................................................................. 3

I.1.2. Caracteristici fizico-geografice........................................................... 3

I.2. Cadrul istoric.............................................................................................. 5

I.2.1. Atestări ale satelor actuale din comuna Dobârceni, județul Botoșani 7

I.2.2. Atestări ale satelor dispărute, ce se aflau pe teritoriul actualei comune Dobârceni         13

I.2.3. Sursele cercetate pentru stabilirea atestărilor documentare ale satelor din comuna Dobârceni  16

I.3. Ancheta toponimică................................................................................... 18

I.3.1. Pregătirea anchetei............................................................................. 18

I.3.1.1. Documentarea istorico-geografică.......................................... 18

I.3.1.2. Alegerea informatorilor........................................................... 18

I.3.2. Desfășurarea anchetei........................................................................ 20

II. STUDIUL TOPONIMIC................................................................................. 22

II.1. Obiectivul lucrării.................................................................................... 22

II.2. Clasificarea toponimelor.......................................................................... 22

II.2.1. Clasificarea extralingvistică.............................................................. 23

II.2.1.1. Categorii geografice.............................................................. 23

II.2.1.2. Categorii sociogeografice...................................................... 24

II.2.2. Clasificare lingvistică........................................................................ 25

II.2.2.1. Toponime simple.................................................................. 25

II.2.2.2. Toponime derivate................................................................ 25

II.2.2.3. Sintagme.............................................................................. 26

II.2.2.4. Compuse.............................................................................. 27

II.2.2.5. Perifraze............................................................................... 27

II.3. Sinonime și echivalente toponimice........................................................ 29

II.4. Sintaxă externă......................................................................................... 31

II.5. Câmpuri toponimice................................................................................. 35

II.6. Originea toponimelor. Caracteristici dialectale. Baza
entropică
............................................................................................. 38

II.7. Glosar........................................................................................................ 45

III. CONCLUZII.................................................................................................... 62

Note.................................................................................................................... 65

Sigle. Abrevieri ................................................................................................. 67

Bibliografie....................................................................................................... 68

ANEXE

 

 

2. PVBLIVS OVIDIVS NASO - Arta traducerilor din Tristia și Epistulae ex Ponto

1.      Introducere………………………………………………………………………….

2.      Ovidius:……………………………………………………………………………..

                   a). viața și opera;

                   b). poezia exilului.

                   c). teme și motive în opera de exil.

3.      Poezia de exil a lui Publius Ovidius Naso…………………………………………

4.      Receptarea operei de exil în traduceri românești…………………………………...

a). Ipostaze cronologice:

 

3. Fenomenul fonetic al alternanțelor

CUPRINS

 

I. Introducere......................................................................................................................... 3

II. Alternanțe fonetice............................................................................................................. 8

II.1. Numărul.................................................................................................................. 10

II.1.1. Alternanțe vocalice......................................................................................... 11

II.1.2. Alternanțe consonantice.................................................................................. 11

II.1.3. Tipuri de declinări........................................................................................... 13

II.1.3.1. Substantivele declinării I.......................................................................... 13

II.1.3.1.a) Alternanțe vocalice.......................................................................... 14

II.1.3.1.b) Alternanțe consonantice.................................................................. 19

II.1.3.2. Substantivele declinării a II-a................................................................... 24

II.1.3.2.a) Alternanțe vocalice.......................................................................... 24

II.1.3.2.b) Alternanțe consonantice.................................................................. 31

II.1.3.3. Substantivele declinării a III-a................................................................. 37

II.1.3.3.a) Alternanțe vocalice.......................................................................... 37

II.1.3.3.b) Alternanțe consonantice.................................................................. 42

II.1.4. Descrierea funcțională a alternanțelor.............................................................. 44

II.1.5. Substantive cu radical neregulat...................................................................... 46

II.1.6. Rolul alternanțelor în opoziția singular / plural................................................... 47

II.1.6.1. Flexiunea internă................................................................................ 47

III. Concluzii.......................................................................................................................... 50

Bibliografie............................................................................................................................. 54

a) Studii

b) Izvoare

Note...................................................................................................................................... 56

Lista abrevierilor.................................................................................................................... 58

 

 

4 Le Maschere della Commedia dell’Arte

                              

Premessa

 

1.      La commedia dell’arte: contesto sociale, politico, storico

2.      Le maschere:

a.       il significato della maschera

b.      i personaggi con o senza maschera

3.      Il linguaggio dei canovacci

4.      La fortuna in Romania della commedia dell’arte

a.       traduzioni

b.      studi critici

5.      Per un giudizio finale

 

 

5. Mateiu I. Caragiale, Craii de curtea –veche sau o nostalgie a departelui

 

Argument............................................................................................................... 3

I. Craii de Curtea-Veche, decadență sub „pajera” blazonului       5

I.1. Originalitate și elitism................................................................................... 5

I. 2. “Celebrarea” personajelor.......................................................................... 10

I. 3. Decadență și blazon..................................................................................... 22

II. Spațialitate și temporalitate.......................................................... 37

II. 1. Viziuni și modalități de abordare............................................................. 38

II. 2. Un refuz al „imediatului"........................................................................... 43

III. O nostalgie a departelui..................................................................... 49

III. 1. Nostalgia sau sfâșierea între un aici  și un  acolo, între un  acum  și un cândva     49

III. 2. VIEȚUIREA ÎN DEPARTELE COTIDIAN................................................... 52

BIBLIOGRAFIE.....................................................................62

 

 

 

6. Advertising and Society

 

Introduction………………………………………….…………………………....2

 

Chapter 1 Advertising and Society………………………………………… …...4

1.1 Defining Advertising…………………………………………………………..4

1.2 Short History of Advertising…………………………………………………...5

1.3 Categories of Advertisements…………………………………………….........6

1.4 Attitudes to Advertising………………………………………………………..8

1.5 The Functions of Advertisements……………………………………………...8

 

Chapter 2 Advertising andCommunication…………………………………...10

2.1 The Substance of Advertisements……………………………………………10

2.2 The Verbal Message: Writing and Speech…………………………………...12

2.3 The Visual Message……………………………………………………….. ...15

2.4 The Role of Music in Advertising……………………………………………18

2.5 Language and Paralanguage……………………………………………….....18

 

Chapter 3 The Structures ofAdvertisements…………………………………..22

3.1 The Design of Press Advertising……………………………………………..22

3.2 The Language of Advertisements…………………………………………….28

 

Chapter 4 Strategies of Address……………………………………………......38

4.1 Cultural Variation in Advertisements………………………………………...38

4.2 Reception of Advertisements…………………………………………………41

 

Conclusions……………………………………………...……………………….45

 

Bibliography ………………………………………………..…………………...47

 

Samples of Advertisements……………………………………………………..48

 

 

 

7 RELAȚIA LEXIC COMUN – LEXIC SPECIALIZAT  (cu aplicație la domeniul medical)

 

ARGUMENT   .............................................................................................2

 

CAPITOLUL   I 

Caracterizare generală a terminologiilor

(in relație cu pragmatica discursului științific).....................................................3

 

CAPITOLUL  II 

Statutul lingvistic al termenilor lexicului general

(comun) folosiți in terminologia medicală...........................................................16

 

CAPITOLUL  III

Statutul lingvistic al termenilor medicali

(specializați) intrați in lexicul uzual (general).....................................................32

 

CAPITOLUL  IV

  Concluzii    ....................................................................................................56

 

BIBLIOGRAFIE

GENERALĂ        ........................................................................................59

 

 

8 Poezia naturii și a iubirii – Mihai Eminescu

 

CAPITOLUL I

1.      – Motivarea alegerii temei

2.      – Poezia eminesciană

3.      – Viața și activitatea literară (repere biografice)

 

 

CAPITOLUL II

1.      – Erotica și natura

2.      – Dorința de iubire

3.      – Iubirea – nucleul poziei eminesciene

4.      – Natura – entitate metafgizică

a)      – cadrul (element esențial)

b)      – lacul și marea – scene alegorice ale naturii și vieții

5.      – Poezia de fgactură populară (viziunea poetului asupra iubirii și naturii)

6.      – Natură și dragoste în poemele dorului

7.      – Poezii antume și postume (pe tema iubirii și a naturii)

 

 

CAPITOLUL III

-         concluzii -   biografie selectivă

-         biografii în memoriam

-         metodica predării poeziei la clasa a IV-a

 

 

11 Romanul românesc inspirat de primul război mondial

Cuprins:

I. Războiul și literatura. Aspecte generale. 4

I.1.O temă străveche și permanentă. 5

a. Iliada. 5

b. Eneida. 7

c. Epopeile medievale. 8

d. Literatura de război în epoca modernă (iluminism, romantism) 9

II. Primul război mondial. Aspecte generale. 14

III. Participarea României la primul război mondial. Idealul unității naționale   16

IV. Prozatori români participanți la primul război mondial   20

IV.1. Liviu Rebreanu. 22

IV.2.Camil Petrescu. 26

IV.3. Cezar Petrescu. 31

IV.4. Gib I. Mihăescu. 35

IV.5. Hortensia Papadat-Bengescu. 41

IV.6. Alți prozatori 45

V. Un prozator contemporan-evocator al primului război mondial. Mihail Diaconescu și romanul său Sacrificiul. 46

VI. Războiul ca realitate apocaliptică reflectată în romanul    românesc   54

VI.1. Amploarea confruntărilor. 55

VI.2. Atrocitățile. Mutilările. 59

VII. Permanența morții. Tablourile epice ale masacrelor. 64

VIII. Dramele sufletești și de conștiință al combatanților   68

VIII.1. Apostol Bologa. 69

VIII.2. Ștefan Gheorghidiu. 72

VIII.3. Radu Comșa. 75

VIII.4. Pseudo – eroul romanului Balaurul. 77

IX. Tipuri de combatanți în romanul Sacrificiul de Mihail Diaconescu   79

IX.1. Romulus Brad. 81

IX.2. Nicolae Bolcaș. 85

IX.3. Traian Moșoiu. 89

X. Noua conștiință a foștilor combatanți. Amestecul de eroic și    tragic   91

XI. Eroi și martiri ai idealurilor naționale românești  94

XI.1. Apostol Bologa. 95

XI.2. Doctor Ioan Ciurdariu-Ciordaș și doctor Nicolae Bolcaș. 96

XII. Personalități istorice devenite personaje epice în romanele românești inspirate de primul război mondial. Iuliu Maniu   97

XIII. Dominanta tragicului  99

XIII.1. Amestecul de tragic, sublim, eroic și apocaliptic. 101

XIII.2.Sensul grav și responsabil al existenței umane descoperit de romanele românești inspirate de primul război mondial. 103