BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

LUCRARI DIPLOMA

CONTACT

LINK-uri

 

 

1. UTILIZAREA CALCULATORULUI PERSONAL IN ACTIVITATEA DE SECRETARIAT

2. Utilizarea bazelor de date pentru determinarea profilului clientului

3. SISTEME INFORMAȚIONALE BIROTICE MODERNE

4. Biroul virtual mit sau realitate

5. NOILE TEHNOLOGII INFORMAȚIONALE ȘI COMUNICAȚIILE BIROTICE

6. NOI TEHNOLOGII INFORMAȚIONALE - MONEDA ELECTRONICĂ

7. Prelucrarea materialelor documentare prim microfilme

8. MICROGRAFIEREA ÎN ARHIVE

9. NOI TEHNOLOGII INFORMAȚIONALE

 

 

2. Utilizarea bazelor de date pentru determinarea profilului clientului

CUPRINS

 

Cap. 1: Locul consumatorului (clientului) 3

în cadrul marketing-ului 3

1.1. Definirea pieței 3

1.2. Consumatori și cumpărători 4

1.3. Tipuri de cumpărători și comportamentele lor  de cumpărare. 6

1.3.1.Comportamentul cumpărătorilor organizaționali 7

1.3.2. Comportamentul cumpărătorilor bunurilor de consum_ 12

1.4.      Segmentarea pieței 17

1.5. Importanța clientelei și a studierii comportamentului ei 19

 

Cap. 2: Utilizarea sistemelor informatice în sprijinul 22

activității de marketing. 22

2.1. Sisteme informaționale în markering. 22

2.1.1. Definirea sistemului informațional de marketing 22

2.1.2. Problematica elaborării sistemelor informaționale de marketing 23

2.1.3. Misiune, concept și stuctură 27

2.1.4. Descrierea analitică a SIM_ 32

2.1.5. Principii de proiectare a SIM_ 33

2.2. De la fișiere la bănci de date în informatica de gestiune. 34

2.2.1. Fișiere de date și baze de date 34

2.2.2. Baze de date și bănci de date 37

2.2.3. Nevoia de baze de date pentru marketing 39

2.2. Conceptul de sistem informatic pentru. 40

conducerea activității de marketing (SICAM) 40

2.3. Avantajele informatizării activității de marketing. 42

 

 

 

 

Cap. 3: Determinarea profilului clientului 45

în întreprinderile (firmele) moderne. 45

3.1. Comerțul electronic. 45

3.1.1. Descriere și concept 46

3.1.2. Magazinul electronic (e-shop) - 48

   model de afacere pe suportul electronic Internet 48

3.1.3. Piețe electronice 49

3.1.4. Politica de plăți în rețea 50

3.1.5. Motive pentru a fi prezenți pe Internet 51

3.2. Marketing-ul în era informațională a. 53

managementului digital de afaceri 53

3.2.1. Practicile de marketing sub impactul Internet-ului 53

3.2.2. Cum trebuie să se modifice marketing-ul direct actual? 53

3.2.3. Particularitățile marketing-ului prin Internet 55

3.3. Baze de date clienți și profilul clienților 56

3.3.1.Baze de date comerciale 57

3.3.2. Surse de constituire a bazelor de date 61

3.3.3. Utilizarea bazelor de date 62

Concluzii și recomandări 72

Bibliografie. 75

 

 

3. SISTEME INFORMAȚIONALE BIROTICE MODERNE

CAPITOLUL  I

LOCUL BIROTICII ÎN SISTEMUL

 INFORMAȚIONAL AL ORGANIZAȚIEI………............…………………………….4

1.1 Sistemele informaționale în organizație……………………………………………..4

1.1.1 Sistem, informație, sistem informațional…………………………………………..4

1.1.2 Caracteristicile informației………………………………………………………...6

1.1.3 Taxonomia sistemelor informaționale……………………………………………..7

1.1.4 Alte clasificări ale sistemelor informaționale…………………………………….11

1.1.5 Evoluția sistemelor informaționale……………………………………………….13

1.1.6 Rolul sistemelor informaționale birotice…………………………………………14

1.1.7 Resurse ale sistemelor informaționale……………………………………………18

1.2 Sisteme informaționale birotice…………………………………………………….20

1.2.1 Birotica văzută ca sistem informațional…………………………………………..23

1.2.2 Obiectul și obiectivele sistemelor informaționale birotice………………………..24

1.2.3 Rolul sistemelor informaționale birotice………………………………………….26

1.2.4 Funcțiile sistemelor informaționale birotice………………………………………30

1.2.5 Structura unui sistem informațional birotic……………………………………….30

 

CAPITOLUL II

TEHNOLOGII SPECIFICE SISTEMELOR INFORMAȚIONALE BIROTICE……...32

2.1 Echipamentele, suportul tehnologic al sistemului informațional birotic……………32 

2.1.1 Tehnologii de stocaj optic………………………………………………………..   .32

2.1.1.1 Hârtia și micrografia…………………………………………………………….33

2.1.1.2 Echipamente periferice și suporturi magnetice………………………………... .33

2.1.1.2.1 Discuri magnetice și unitãți de discuri magnetice…………………………... .34

2.1.1.2.1.1 Discul flexibil ……………………………………………………………….35

2.1.1.2.1.2. Discurile fixe  ……………………………………………………………….36

2.1.1.2.1.3 Unitãțile de discuri amovibile…………………………………….……….. .39

2.1.1.3 Benzile magnetice și discurile magnetice……………………………………... .40

2.1.1.4 Medii de stocare opticã a datelor………………………………………………    .42

2.1.1.4.1 Unitãțile de disc CD-ROM………………………………………………….. .42

2.1.1.4.1.1 Familia discurilor compacte……………………………………………….. .43

2.1.1.4.2  Unitãțile de discuri WORM…………………………………………………    .45

2.1.1.4.3  Unitãțile de discuri optice reinscriptibile……………………………………    .46

2.1.1.4.4 Sistemele DVD…………………………………………………………….... .46

2.1.1.4 Alte echipamente periferice și suporturi de date………………………………. .47

2.1.2 Rețele de calculatoare……………………………………………………………    .49

2.1.2.1 Concepte și categorii…………………………………………………………... .49

2.1.2.2 Clasificarea rețelelor de calculatoare………………………………………….. .50

2.1.2.3 Arhitectura rețelelor……………………………………………………………..51

2.1.2.3.1 Topologia rețelelor…………………………………………………………….51

2.1.2.3.2 Arhitectura rețelelor…………………………………………………………...52

2.1.2.3.3 Protocoale de comunicație…………………………………………………….52

2.1.2.3.4 Modelele de rețea Client/Server și Peer-to-Peer…………………………….. .53

2.1.2.3.5 Noțiuni despre protecția și securitatea în rețelele locale de calculatoare……..54

2.1.3  Tehnologii multimedia………………………………………………………….. .55

2.1.3.1 Componentele unui sistem multimedia…………………………………………57

2.1.3.2 Aplicații multimedia din domeniul rețelelor de calculatoare…………………...58

2.1.3.2.1 Principalele aplicații multimedia în afaceri……………………………………59

 

CAPITOLUL III

TENDINȚE DE EVOLUȚIE ALE SISTEMELOR

 INFORMAȚIONALE BIROTICE..................................................................................60

3.1 Groupware..................................................................................................................60

3.1.1 Istoric și evoluție  .....................................................................................................61

3.1.2 Definire, obiective și funcții groupware..................................................................62

3.1.3 Ce este CSCW?.......................................................................................................65

3.1.4 Aplicațiile Groupware.............................................................................................65

3.1.5 Tehnologii groupware în sprijinul biroticii 68

3.2 Rețeaua Internet  și tehnologiile Intranet/Extranet....................................................70

3.2.1 Agenții inteligenți Internet 71

3.2.2 Intranet-ul, rețeaua organizației 72

3.2.2.1 Pãrțile componente ale Intranet-ului 74

3.2.2.2 Tehnologii 75

3.2.2.3 Securitatea în Intranet 77

3.2.4 Extranet-ul sau rețeaua externã a unei organizații 79

3.3 Schimbări organizaționale produse de Biroticã.........................................................81

3.3.1 Întreprinderile virtuale și organizațiile holonice  82

3.3.1.1 Întreprinderile în rețea 83

3.3.1.2 Organizații holonice 83

3.3.2 Noi forme de muncă și activități în societatea bazată pe informație și cunoaștere: biroul mobil, biroul  virtual, cibermarketing  84

3.3.2.1 Telemunca și munca la distanță 85

3.3.2.2 Cibermarketing 90

3.2.5 Utilizarea instrumentelor software specifice în realizarea unei aplicații birotice...91

3.2.5.1 Aplicații specifice sistemelor informaționale birotice  .94

3.4 Concluzii……………………………………………………………………………97

BIBLIOGRAFIE........................................................................................................…..99

 

 

4. Biroul virtual mit sau realitate

Captitolul I Tehnoligia informației și noile forme de muncă, viață și comunicare. 4

1.1       Premise, oportunități și implicații ale introducerii noilor forme de muncă, viață și comunicare. 4

1.2 Managementul tehnologiilor informaționale. 9

1.2.1 Imperative ale managementului utilizării TI 10

1.3 Organizațiile virtuale. 12

1.4 E-activitățile. 17

1.2.1 E-Guvernul 19

1.4.2 Teleeducația sau e-learning. 19

1.4.3 Telemedicina. 20

1.4.4 Cybermarketing. 22

1.4.5 E-biroul 23

1.5 Forme flexibile de muncă. Biroul virtual 24

1.5.1 Conceptele de telemuncă și birou virtual 24

1.5.2 Biroul virtual 27

Capitolul II Sistemul informațional de birou. 32

2.1 Delimitări teoretice privind sistemul informațional 32

2.2 Sistemul informatic de birou. 35

2.2.1 Obiectul activității de birou. 37

2.2.2 Tipuri de prelucrări automate ale informației 38

2. 3 Funcțiile sistemelor informatice de birou. 40

2.4 Structura sistemelor informatice de birou. 43

2.4.1 Componenta fizică a sistemului informatic de birou. 43

2.4.2 Componenta logică a sistemului informatic  de birou. 46

2.4.3 Informațiile. 47

2.5. Internetul o tehnologie revoluționară a birourilor 48

Capitolul III Biroul virtual, cartea de vizită a întreprinderilor mileniului III 51

3.1 Biroul de ieri, biroul de azi 51

3.1.1 Scurt istoric. 51

3.1.2 Tehnologii pentru realizarea comunicațiilor în cadrul birourilor 55

3.2 Afaceri în biroul virtual 65

3.2.1 Sistemul EDI- precursor al dezvoltării 66

3.2.2 Conceptul de comerț elecrtronic. 69

3.2.3 Modele de afaceri pe Internet 81

3.2.4 Modalități de plată. 87

3.2.5 Comerțul electronic în România. 89

Concluzii 91

Bibliografie. 95

 

 

5. NOILE TEHNOLOGII INFORMAȚIONALE ȘI COMUNICAȚIILE BIROTICE

CAPITOLUL1. SOCIETATEA INFORMAȚIONALĂ UN MIT DEVENIT REALITATE..........................................................................................................................................5

1.1 Informația – baza societății informaționale...................................................................................5

 

1.2 Conceptul de Societate Informațională. Principalele caracteristici….………………….…..…9

1.3 Societatea Informațional㠖 mediul de lansare a Noilor Tehnologii

Informaționale……………………………………………………………..…..………………....…..14

CAPITOLUL 2. DEZVOLTAREA NOILOR TEHNOLOGII

INFORMAȚIONALE SPECIFICE BIROURILOR…………………………………….…..…….20

2.1 Sistemul informațional birotic în sprijinul implementării NTI

în birouri………………………………………………………………………………….………..…20

2.2 Internetul și Noile Tehnologii Informaționale

configurația unui birou modern………………………………………………….…………………27

2.2.1 Poșta electronicㅅ…………………………………………………...………...…....28

2.2.2 Teleconferința………………………………………...…………………………...………..…..29

2.2.3 Videoconferința………………………………………………………………..……..…….......30

2.2.4 Arhiva electronicㅅ………………………………………………………...…...…..….…..32

2.2.5 Sisteme de recunoaștere a vocii…………………...…………………………………......…....35

2.2.6 Voice-mail………………………………………………………………………..……….….…36

2.2.7 Telefonia mobilă..........................................................................................................................37

CAPITOLUL 3. MANAGERII ȘI NOILE TEHNOLOGII

INFORMAȚIONALE..........................................................................................................................42

3.1 Economia în Era Informației…………………………………………………………....…...….42

3.2 Ce așteaptă managerii de la NTI………………………………………...………………..….....48

3.2.1 Managementul informației………………………………………..…………………….…......53

CAPITOLUL 4. INTERNETUL ȘI BIROTICA………….……….………………...…………......56

4.1 Tehnologia intranet………………………………………………………………………...…….58

4.2 Site-urile web……………………………………………………..……….………………...……63

CONCLUZII……………………………………………………………………………………...…..74

 

7. Prelucrarea materialelor documentare prim microfilme

Introducere. 2

Capitolul I. 3

Istoricul mijloacelor de micrografie. 3

I.1 Microfilmul cu variantele lui 3

I.1.a. Microfilmul de asigurare. 3

I.1.b. Microfilmul de completare. 7

I.1.c. Microfilmarea de completare în dezbaterile întrunirilor arhivistice internaționale. 9

I.1.d. Microfilmul de cercetare. 13

I.1.e. Microfilmul de publicare (publicația- microfilm) 13

I.1.f. Microfilm de prezervare. 15

I.1.g. Microfilmul de substituire. 16

I.1.h. Alte categoriide microfilme. 16

I.2. Documentele fotografice. 17

I.2.a. Ordonarea și invetarierea documentelor fotografice. 19

I.3. Suporți informatici 20

I.3.1. CD-ROM-ul 20

I.3.2. Discul flexibil 21

Capitolul II. 24

Prelucrarea arhivistică a documentelor micrografiate. 24

II.1. Chestiuni generale. 24

II.2. Ordonarea și inventarierea documentelor tehnice și de înregistrare. 27

II.3. Ordonarea și inventarierea fondurilor și colecțiilor de documente micrografiat  28

II.4. Ordonarea și inventarierea documentelor micrografiate. 39

II.5. Selecționare documentelor tehnice și de înregistrare. 50

II.6. Valorificarea informațiilor din documentele tehnice și de înregistrare. 52

II.7.  Evidența microfilmelor. 53

II.7.a. Instrumente de evidență și de informare științifică. 53

II.7.b Evidența microfilmelor la Direcța generală a Arhivelor Naționale. 55

CAP.III. Informatica în arhive. 59

III.1. Tehnologia COM... 60

III.2. Fotografia digitală. 63

III.3. Valorificarea informațiilor din documente tehnice și de înregistrare. 66

III.4. Document Management- un sistem modern de prelucrare a documentelor tehnice  67

Capitolul IV.. 70

Păstrarea și conservarea documentelor micrografiate. 70

IV.1. Conservarea matrițelor. 71

IV.2. Conservarea copiilor. 74

IV.3. Legislația arhivistică actuală privind păstrarea și conservarea documentelor. 75

Concluzii 77

Bibliografie. 79

 

 

8. MICROGRAFIEREA ÎN ARHIVE

Introducere. 2

Capitolul I 3

Istoricul mijloacelor de micrografie. 3

I.1 Microfilmul cu variantele lui 3

I.1.a. Microfilmul de asigurare. 3

I.1.b. Microfilmul de completare. 7

I.1.c. Microfilmarea de completare în dezbaterile întrunirilor arhivistice internaționale. 9

I.1.d. Microfilmul de cercetare. 13

I.1.e. Microfilmul de publicare (publicația- microfilm) 13

I.1.f. Microfilm de prezervare. 15

I.1.g. Microfilmul de substituire. 16

I.1.h. Alte categoriide microfilme. 16

I.2. Documentele fotografice. 17

I.2.a. Ordonarea și invetarierea documentelor fotografice. 19

I.3. Suporți informatici 20

I.3.1. CD-ROM-ul 20

I.3.2. Discul flexibil 21

Capitolul II 24

Prelucrarea arhivistică a documentelor micrografiate. 24

II.1. Chestiuni generale. 24

II.2. Ordonarea și inventarierea documentelor tehnice și de înregistrare. 27

II.3. Ordonarea și inventarierea fondurilor și colecțiilor de documente micrografiat  28

II.4. Ordonarea și inventarierea documentelor micrografiate. 39

II.5. Selecționare documentelor tehnice și de înregistrare. 50

II.6. Valorificarea informațiilor din documentele tehnice și de înregistrare. 52

II.7.  Evidența microfilmelor 53

II.7.a. Instrumente de evidență și de informare științifică. 53

II.7.b Evidența microfilmelor la Direcța generală a Arhivelor Naționale. 55

CAP.III. Informatica în arhive. 59

III.1. Tehnologia COM... 60

III.2. Fotografia digitală. 63

III.3. Valorificarea informațiilor din documente tehnice și de înregistrare. 66

III.4. Document Management- un sistem modern de prelucrare a documentelor tehnice. 67

Capitolul IV.. 70

Păstrarea și conservarea documentelor micrografiate. 70

IV.1. Conservarea matrițelor 71

IV.2. Conservarea copiilor 74

IV.3. Legislația arhivistică actuală privind păstrarea și conservarea documentelor 75

Concluzii 77

Bibliografie. 79